Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2015. november 9., hétfő

Sült füstölt csülök majonézes zöldségsalátával



























Nagy kedvenc, csülök. Jöhet bármikor, bármilyen formában, most ropogósan, francia salátához hasonló majonézes salival :) Napokig bírom enni és miután elfogyott, repetáznék. :))

  • 1 füstölt csülök, 3 gerezd fokhagyma, csipetnyi majoránna
  •  a salátához zöldségek, nálam burgonya, répa, brokkoli, karfiol, kukorica, zöldborsó, alma, hagyma
  • 1 tojás, 1 kk. mustár és kb.1 dl extra szűz olívaolaj a majonézhez
  • kb. 5 dl tejföl
  • só, bors 
  1. A füstölt csülköt  fokhagymás, majoránnás vízben, kuktában puhára főzzük,  vigyázva, hogy ne essen szét. Ha már puha, kivesszük a főzővízből, ha kissé kihűlt kivesszük belőle a csontokat. Tepsibe vagy jénaiba helyezzük és grill funkción a tetejét 20-30 perc alatt 200 fokon ropogósra sütjük.
  2. A salátához fagyasztott zöldségeket használtam. Bő, sós vízben pár perc alatt megfőztem, majd lecsepegtettem és hagytam hűlni. 
  3. Majonézt készítettem, a tojássárgát elkevertem a mustárral és lassan adagolva hozzá az olajat, folyamatosan kevergettem. Akkor jó, ha a majonéz elválik a tál oldalától. Végül ízesítettem borssal, sóval és belekevertem a tejfölt. 
  4. Végül a kihűlt, főtt zöldségekhez keverjük a tejfölös majonézt, belekockázzuk az almát, a felaprózott hagymát. Pár órára a hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek. 




























Jó étvágyat kívánok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése