Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2014. október 12., vasárnap

Francia saláta ropogós töltött kiflivel


























A családban mindenki szereti a majonézes salátákat, most a francia volt soron :) Szeretem, mert sok mindenhez passzol, de leginkább sültek, melegszendvics mellé szoktam tálalni. Most egy nagyon egyszerűen elkészíthető töltött kiflit sütöttem mellé, a siker garantált volt :) A francia salátához a hozzávalókat nem szoktam pontosan mérni, éppen ahogy adódik, de körülbelül így szokott kinézni:


  • fél kg burgonya
  • 2-3 sárgarépa
  • 2  kisebb fehérrépa
  • egy konzerv zöldborsó (kb 25 dkg)
  • 2 savanykásabb alma
  • 3-4 db csemege uborka
  • 2 tojás sárgája, 1 kiskanál mustár, 1,5 dl olaj,  só, cukor, citromlé a majonézhez + 2 nagy doboz tejföl


A töltött kifli hozzávalói:

  • 4 kifli
  • 1dl tej
  • 30 dkg baromfi párizsi vagy toast sonka
  • petrezselyemzöld, őrölt bors

  1.  A burgonyát, fehér és sárgarépát puhára főzzük, majd ha kihűlt, lehetőség szerint kis kockákra vágjuk. Ha vékonyka répáink vannak, karikázhatjuk is. A burgonyát héjában főzzük meg. 
  2. Az almát megpucoljuk, és szintén kockára vágjuk. 
  3. A majonézhez a tojássárgákat elkeverjük egy kiskanál mustárral, majd folyamatosan kevergetve lassan hozzácsurgatjuk az olajat. Végül belekeverjük a tejfölt, ízesítjük sóval, borssal, kevés citromlével.
  4. A felaprított zöldségeket, zöldborsót egy nagy tálban összekeverjük és hozzáadjuk a tejfölös majonézt. Alaposan átkeverjük, majd hűtőszekrénybe tesszük. 2-3 óra hűtés után tálaljuk. Másnap szerintem sokkal finomabb, az ízeknek van ideje összeérni :) 
  5.  A kifliket félbevágjuk, a belsejét kiszedjük és langyos tejbe áztatjuk. A párizsit vagy sonkát megdaráljuk, ízlés szerint borsozzuk, hozzáadunk némi apróra vágott petrezselymet, majd hozzákevejük a tejbe áztatott kiflibelsőt. Végül az egészet visszatöltjük a kiflikbe és 220 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt ropogósra sütjük. 




2 megjegyzés:

  1. Hűha ez így együtt nagyon finom lehet! Először azt hittem hogy a kiflit is sütötted, de nagyon ötletes így megtölteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon szeretem az ilyen hideg-meleg párosokat :) A töltött kifli gyerekkori kedvenc, nagymamám találta ki, szendvics helyett. Gyorsan elkészíthető és a töltelék is kedv szerint variálható.

      Törlés