Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. július 24., kedd

Paradicsomos káposzta Verus módra



·        1 fej káposzta (kb. 1 kg)
·        1 nagy fej vöröshagyma
·        2 gerezd fokhagyma
·        400 g sűrített paradicsom
·         só, bors, cukor ízlés szerint
·        két három csipetnyi szárított morzsolt oregánó, majoránna
·        csipetnyi őrölt kömény, 1 babérlevél
·        csipetnyi őrölt fahéj
·        2-3 evőkanál liszt a sűrítéshez
·        olaj



A paradicsomos káposzta gyerekkorom, s egyben a menza rémálma volt, soha nem hittem, hogy valaha önszántamból meg fogom enni, sőt mit több, megszeretni. De mivel a ház ura nagyon szereti, sok kísérletezgetés után sikerült egy olyan receptet alkotni, ami nekem is nagyon ízlik és bármilyen sült hús feltéttel, fasírttal igazi csemege lett.

A káposztát félbe, majd ismét félbe vágjuk, a torzsáját eltávolítjuk, majd kb. egy cm-es csíkokra vágjuk. Enyhén megsózzuk és egy órán át állni hagyjuk, ezalatt szépen levet ereszt.

 A vöröshagymát apróra vágjuk és kevés olajon, gyakori kevergetéssel üvegesre pároljuk, enyhén megpirítjuk. Ha már majdnem kész, adjuk hozzá a zúzott fokhagymát és további fél percig kevergessük. Ezután hozzáadjuk a káposztát, a sűrített paradicsomot és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Sózzuk, ízlés szerint borsozzuk, cukrozzuk és hozzáadjuk a többi szárított zöld fűszert, köménymagot is. Ami nekem különlegessé tette, az a pici fahéj, amit hozzáadtam. Dobunk bele még egy babérlevelet is. Lefedve addig pároljuk, főzzük, míg a káposzta megpuhult. Két-három evőkanál lisztet és egy kis vizet csomómentesen elkeverünk és ha a káposzta már puha, ezzel behabarjuk. 

Sült oldalassal, kolbásszal, fasírttal tálaljuk. A fasírt receptjét itt találjátok!





3 megjegyzés:

  1. Köszönöm a bejelentkezést. Nagyon rendezett, rendszerezett a blogod, szerintem számomra nagyon hasznosak lesznek a receptjeid, mert nekem is van egy fiam és már nem tudjuk mit főzzünk neki, hogy megegye. A feleségem sokat dolgozik, én vagyok a lurkóval otthon, nekem kell valamit kitalálnom.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Attila! Köszönöm, hogy benéztél hozzám és igazán örömömre szolgál, ha találsz számotokra is használható recepteket.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem a paradicsomos káposztát, istenien néz ki!!!

    VálaszTörlés