Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. december 5., szerda

Rántott párizsi sóskamártással, héjában főtt burgonyával




·        500 g fagyasztott sóska
·        2 dl tejszín
·        só, csipetnyi bors, cukor
·        1 gerezd fokhagyma
·         1 evőkanál liszt


·        fél kg Pick sertés párizsi, liszt, tojás, zsemlemorzsa a panírozáshoz és olaj a sütéshez

·        fél kg burgonya


A fagyasztott sóskát kiengedés nélkül főzni tesszük, és felengedés után még kb. 10 percig lassú tűzőn pároljuk. Hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, cukrozzuk. Végül felöntjük a tejszínnel. Egy evőkanál lisztet kevés vízzel csomómentesre keverünk, és besűrítjük a mártást.
Héjában főtt burgonyával és rántott párizsival tálaltam.

A párizsit kb. fél cm vastagra szeleteltem, lisztbe, felvert tojásba, majd zsemlemorzsába forgattam és bő olajban mindkét oldalát aranybarnára sütöttem.

Az adagokat 5 tagú család révén, dupláztam :-)




1 megjegyzés:

  1. Nem maradt véletlenül egy kis tányérkára való? Elszaladok érte!:-)) Imádom a sóskát is a parizelt és a krumplit is! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés