Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2014. december 5., péntek

Rántott csirkemell ropogós kukoricabundában
























Még sulis koromban volt a házunk mellett egy ételbár, sokszor lógtam ott, főleg ha a menzán ehetetlen volt az ebéd.  Ki is választaná a paradicsomos káposztafőzeléket, ha titokban fincsi ropogós csirkemellet majszolhat? Az ételbár akkoriban nyílt meg, nagy újdonságnak számított, McDonalds-ot, gyorséttermi kajákat még hírből sem ismertük.
Felnőtt fejjel, tapasztalatokat szerezve a konyhában sokszor eszembe jutott, hogy vajon hogy készült az a ropogós csirkefalatka, amiért kamaszkoromban majd megörültem. Még csak nem is hasonlított ahhoz a rántott húshoz, amit itthon sütöttem. Kerestem a titkot, és sok kutakodással eltöltött óra után rá is bukkantam Limara oldalán. Gondoltam, ha ez nem az, akkor semmi. :))  Kipróbáltam, isteni finom és tökéletesen idézi azt, amit kerestem. Ezúton is köszönet neki!

  •  1 csirkemell
  • kb. 15 dkg natúr kukoricapehely
  • 2 dl natúr joghurt
  • grill fűszer
  1.  A csirkemellet vékony, kis szeletekre vágjuk, befűszerezzük, majd leöntjük a joghurttal. Ebben a pácban hagyjuk állni 1-2 órát. Sűrű joghurtot válasszunk, hogy jól rátapadjon a húsra.
  2. A kukoricapehely felét finomra daráljuk vagy mozsárban összetörjük, hogy olyan legyen, mint a zsemlemorzsa. A másik felét durvára összetörjük, majd a kettőt összekeverjük.
  3. A bepácolt húst ebbe a keverékbe forgatjuk, majd 20 percig pihentetjük. Ezalatt a pehely a joghurttól kissé megpuhul és nem sül nagyon keményre. 
  4. Végül bő olajban készre sütjük.

Jó étvágyat kívánok!


























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése