Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2015. március 7., szombat

Édes savanyú sült csirkemell



























  • 1 filézett csirkemell (kb. 80-90 dkg)
  • 10-12 dkg étkezési keményítő
  • só, bors
  • 3 tojás
  • kb. 1,5 dl olaj a sütéshez

Az szósz hozzávalói:

  • 1,5 dl méz (nálam repce méz)
  • 8 evőkanál ketchup
  • 6 evőkanál szójaszósz
  • 1 evőkanál Worcestershire szósz ( csak azért, mert szeretem)
  • 2,4 dl almaecet
  • 3 gerezd fokhagyma

Ezt a finomságot a sült rizs receptjéhez hasonlóan Trollanyu oldalán találtam. Azt hiszem a rántott sajt mellett ez lesz az egyik fő kedvencem. :) Nagyon könnyen elkészíthető, aki szereti a kínai ételeket, ebben nem fog csalódni. Az eredeti recepthez képest annyiban tértem el, hogy az öntethez csak mézet használtam, valamint egyből dupláztam a mennyiséget. Sült rizzsel tálaltam, a receptjét ITT találjátok.

  1. A csirkemell filéket megmossuk, kisebb darabokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk. 
  2. Beleforgatjuk az étkezési keményítőbe, majd belemártjuk a felvert tojásba. Serpenyőben közepesen forró olajban 2 perc alatt mindkét oldalát elősütjük, tűzálló tálba szedjük.
  3. A szósz összevalóit összekeverjük. A mézt egy kis láboskában melegítettem, majd belekevertem a többi hozzávalót.
  4. A szósz háromnegyedét  ráöntjük a csirkefalatokra és 180 fokos sütőben néhányszor átforgatva 30-35 perc alatt készre sütjük.
  5. A maradék szószt 3-4 percig forralva besűrítjük. Tálaláskor igény szerint a húsra locsoljuk. 

Jó étvágyat kívánok!
























































6 megjegyzés:

  1. De guszta, és finom is lehet! Mi is szeretjük a hasonlóféle ételeket :-)

    VálaszTörlés
  2. Huhh! Nézni is gyönyörűség hát még ...
    Boldog Nőnapot! :)

    VálaszTörlés
  3. Hú de jól néz ki! Nagyon finom zamatos lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Igen, nagyon szaftos, nem száraz. Így bármikor megeszem a csirkemellet. :)

      Törlés
  4. Nagyon nagyon guszta. Alapvetően nem nagyon kedvelem a csirkemellet,de így biztos jöhetne. :)

    VálaszTörlés