Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2015. március 9., hétfő

Tejfölös zöldborsófőzelék
























Ennek a főzeléknek története van. Aszódon vendégeskedtem egy drága barátnémnál, Judithnál, gyerkőcökkel, barátokkal, újévköszöntéssel együtt. Érkezésünk napján ebédhez készülődve, no mit eszünk kérdésre......borsófőzelék van tükörtojással! Gondolatban felrémlett a menzai lisztes borzalom, amit soha nem bírtam megenni, sőt mi több, olyan mély nyomokat hagyott bennem, hogy otthon kísérletezni sem volt kedvem vele. Az első gondolatom az volt, hogy kimentem magam a Nem vagyok éhes címszóval, a második sokkal gyakorlatiasabb volt, nagyokat szemeztem a Pennyben vásárolt sajttal, sonkával, halkonzervvel. :) Ugyanakkor kíváncsi is voltam. Szóval pislogtam egyet, nyeltem kettőt és arra gondoltam, egye fene, kipróbálom. Judith teljesen másképpen főz,  mint én és ahhoz képest , hogy nem ez a kedvenc időtöltése.....bocsi baby....nagyon jó csinálja!  Eddig bármit ettem nála, 10 pontos. :) És tényleg.  Visszatérve az oly félelmetes főzelékhez, életem legfinomabb borsófőzelékét ettem, azóta rendszeresen készítem így itthon is. Ezúton is köszönöm neki! :) A gyerekeknek is ízlett, ki tükörtojással, ki sült párizsival ette.

  • 50 dkg zöldborsó  ( nálam fagyasztott)
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 tk vegeta
  • 1 kk  liszt
  • só, pirospaprika
  • kb. 2 dl tejföl
  • olaj

  1. Az apróra vágott hagymát kevés olajon megdinszteljük. Hozzáadjuk a zöldborsót, ízesítjük vegetával,  megszórjuk pirospaprikával, majd felöntjük annyi vízzel, hogy éppen csak ellepje.
  2. Fedő alatt puhára pároljuk. Ha a borsó már puha és a víz is elpárolgott, megszórjuk kevés liszttel, átkeverjük, majd belekeverjük a tejfölt. Sózzuk, ha szükséges. Egyet rottyantunk rajta és készen is van.



 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése