Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. június 6., szerda

Tejfölös burgonyaleves......Blogkostoló 3.




·        1 kg burgonya
·        3 sárgarépa
·        2 fehérrépa
·        ½  fej zellergumó
·        egy csokor petrezselyem zöldje
·        1 fej vöröshagyma
·        2 szál újhagyma zöldjével együtt
·        2 gerezd fokhagyma
·        5 dkg húsos füstölt szalonna
·        2 csapott evőkanál liszt
·        só, bors, 2 babérlevél
·        1 csapott kiskanál pirospaprika
·        kb. 1 dl tejföl
·        olaj


Ez a leves most a Trollanyunál meghirdetett  Blogkostóló 3. játékra készült. BoGyo  blogja jutott nekem, hogy válasszak a finomságai közül. Mivel nagy leves kedvelő vagyok, ezért most erre esett a választásom.  Némi változtatást eszközöltem az eredeti recepten, hogy a ház uránál is biztos sikert arassak :-)

A zöldségeket megpucoltam, vékonyan felkarikáztam. A burgonyát meghámoztam, kis kockákra vágtam és felhasználásig vízben tartottam. A vöröshagymát, újhagymát apróra vágtam és kevés olajon üvegesre pároltam. Hozzáadtam az apróra vágott petrezselyemnek a felét, valamint a zúzott fokhagymát. Jól átkevertem, hogy a fokhagyma kiadja az ízét, majd az edényt levéve a tűzről beleszórtam a pirospaprikát is. Beletettem a zöldségeket, burgonyát és a füstölt szalonnát is, bőrével együtt. Felöntöttem kb. másfél liter vízzel, sóztam, borsóztam, beleraktam a babérleveleket és ment vissza a tűzre. 

Fedő alatt közepes lángon addig főztem, míg a benne valók megpuhultak. Két csapott evőkanál lisztet egy kis vízzel csomómentesre elkevertem, hozzáadtam a tejfölt is és ezzel behabartam a levest. A tetejét megszórtam a megmaradt friss petrezselyemmel. Tálalás előtt a szalonnadarabot kivettem a levesből. További tejföllel, frissen sült pogácsával kínáltam. 

Jó étvágyat kívánok!


2 megjegyzés:

  1. Mindenféle levest nagyon szeretek, ez is remekül néz ki:) Végülis sikert arattál vele?

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon finom lett, pillanatok alatt elfogyott......a füstölt szalonna sokat dobott az ízvilágon :-))

    VálaszTörlés