Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. szeptember 28., péntek

Juhtúróval töltött palacsinta





·        25 dkg liszt
·        2 tojás
·        3 dl tej
·        2 dl szénsavas ásványvíz vagy szóda
·        1/2 mk. só
·        1 dl olaj

A töltelékhez juhtúró, szárított, morzsolt zöld fűszer (zeller, majoránna, petrezselyem)


A liszthez hozzáadjuk a tojásokat majd a tejjel fokozatosan felöntve a tésztát csomómentesre keverjük, majd hozzáadjuk az ásványvizet, olajat, sót is. Az első palacsinta sütése előtt a forró serpenyőbe pici olajat öntünk. A következő palacsintáknál erre már nincs szükség, bőven elegendő ami a tésztából kisül. Ha mégis odaragadna a serpenyőhöz, egy kiskanál olajat tegyünk minden második palacsinta sütésekor a serpenyőbe. Én teflonban szoktam sütni, abba soha nem ragad bele. Oldalanként közepes lángon 1-2 perc alatt megsütjük. 
Még a forró palacsintákra rátesszük a juhtúrót, megszórjuk valamilyen zöld szárított fűszerrel, most zellert használtam, és feltekerjük. Paradicsommal tálaltam. 





3 megjegyzés:

  1. Itt is nagyon tetszik:) A juhtúrót az én gyerekeim sem szeretik, a legnagyobb megeszi, de itt meg nem is kapható, sajnos:(Pedig ennek a kedvéért még palacsintát is sütnék:)

    VálaszTörlés
  2. Tetszik nagyon! Szeretjük a juhtúrót ,de ebben a formában még nem ettünk. De ennénk:))

    VálaszTörlés
  3. Ha palacsinta ... akkor jöhet! :)

    VálaszTörlés