Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2012. június 11., hétfő

Töltött sertéstarja petrezselymes burgonyával




·        8 szelet tarja
·        4 szikkadt zsemle
·        2 főt tojás + 1nyers
·        ½ vöröshagyma
·        2 gerezd fokhagyma
·        kb. 1,5 dl langyos tej
·        só, bors, petrezselyem zöldje
·        olaj vagy zsír a sütéshez

A petrezselymes burgonyához:

·        1 kg burgonya
·        só, olaj
·        1 csokor petrezselyem zöldje


A karajszeleteket megmossuk, enyhén kiklopfoljuk, sózzuk, borsózzuk, bedörzsöljük egy zúzott fokhagymával és letakarva legalább egy fél óráig pihentetjük. Közben elkészítjük a tölteléket. A zsemléket felkockázzuk és beáztatjuk a langyos tejbe. Két tojást keményre főzünk, majd ha kihűlt villával összenyomkodjuk. Egy fél fej vöröshagymát egy kevés olajon üvegesre párolunk. Majd mindezt egy tálban jól összekeverjük, ízlés szerint sózzuk, borsózzuk, hozzáadunk egy gerezd zúzott fokhagymát, valamint némi apróra vágott petrezselyem zöldet és egy nyers tojást.

Két-három evőkanálnyi tölteléket ráteszünk egy szelet tarjára, majd egy másik szelettel lefedjük, hústűvel vagy fogpiszkálóval széleit összetűzzük. Én három helyen tűztem össze. A többi szelettel is így járunk el, majd egy zsírral kikent vagy beolajozott tepsibe tesszük. Ha maradt töltelékünk, azt is tegyük a hús mellé. Külön vizet nem adtam hozzá. Fóliával letakarva, kb. egy órán át sütöttem 200 fokos sütőben, majd a fóliát levéve további 20-25 perc alatt megpirítottam.

A petrezselymes burgonyához a burgonyát sós vízben megfőztem, hagytam kihűlni, majd levettem a héját és kockákra vágtam. Egy kis olajon néhányszor átforgattam az apróra vágott petrezselyemzöldet, majd hozzáadtam a burgonyát, szükség szerint megsóztam és jól összekevertem. Tartármártással kínáltam.

Jó étvágyat kívánok!






1 megjegyzés: