Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2015. március 1., vasárnap

Kínai sült rizs zöldségekkel



























Nagyon szeretem a kínai ételeket, de eddig mindig csak étteremben ettem. Ezért örültem nagyon, amikor Trollanyu oldalán rábukkantam erre a receptre, gondoltam kipróbálom, benne még nem csalódtam. Nem csak azért lelkesedtem, mert végre egy kínai ételrecept, hanem mert az oly sokszor megmaradt 2-3 napos rizs újrafelhasználását is jelentette. Bevallom őszintén, a rizsnél mindig mellé  nyúlok, általában sokkal több készül belőle, mint ami elfogy. Így végre nem kell kidobnom,....nálunk sajnos csak frissen elkészítve fogy.....hanem készíthetek belőle egy isteni új fogást. Ahogy Trollanyu is írta, önmagában is nagyon finom, de hús mellé, köretként is. Gyakorlatilag bármilyen kedvelt zöldséggel készíthető, akár fagyasztottal is. Ezúton is köszönöm a receptet! :)

  • 3-4 dl rizs (nyersen ennyi) megfőzve, kihűtve
  • 3-4 szál újhagyma vagy egy közepes fej vöröshagyma
  • 4 tojás
  • 25 dkg zöldség (nálam fagyasztott mix, zöldbab, sárgarépa, kukorica, brokkoli, karfiol)
  • 1/2 pritamin paprika
  • egy csokor petrezselyem zöldje
  • 4 evőkanál szójaszós
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • só, bors
  1. A rizst enyhén sós vízben puhára pároljuk, hagyjuk teljesen kihűlni. Előző este is elkészíthetjük, de jó hozzá akár a két napos főtt rizs is. Felhasználás előtt vegyük ki a hütőből, hogy ne legyen nagyon hideg.
  2. Egy teflonos serpenyőben kevés olajon megsütjük a felvert tojásokat. Csak párszor kevergessük meg, nem kell készre sütni, a lényeg, hogy lágy, szaftos maradjon. Kiszedjük egy tányéra.
  3. A serpenyőt kitöröljük egy papírtörlővel, kevés olajon megdinszteljük a hagymát, majd hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, zöldségeket, sózzuk, borsozzuk és 6-7 perc alatt fedő alatt puhára pároljuk. Akkor jó, ha még roppanós. Ezt is tányéra szedjük.
  4. A serpenyőt újra kitöröljük, kevés olajat forrosítunk, belerakjuk a rizst és pár percig pirítjuk. Gyakran átkeverjük. Végül hozzáadjuk a szójaszószt is. Jól átkeverjük, majd hozzáadjuk a tojást és a zöldségeket és az apróra vágott petrezselyemzöldet.



A gyerekek önmagában ették, én melléraktam egy előző nap készült párizsi szeletet. :))






























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése