Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2017. március 4., szombat

Cseréptálban sült oldalas káposztaágyon



Múlt héten vettem ezt az 5 literes cserpéredényt, íziben ki is próbáltam. :) Nagyon tetszik, az egyetlen pici hátránya, hogy tisztítás után a szagok enyhén benne maradnak. Ecetes vízzel áztattam, alaposan átmostam, talán így már jó lesz. :)

  • 1,5 kg savanyú káposzta
  • 1 kg oldalas
  • só, bors, pirospaprika
  • 3-4 gerezd fokhagymat

  1. A cseréptálat megtöltjük vízzel és fél órán át áztatjuk, majd kiöntjük.
  2. Az oldalast a csontok mentén feldaraboljuk,  bedörzsöljük sóval, borssal, pirospaprikával és zúzott fokhagymával.
  3. A káposztát belerakjuk az edénybe, majd a tetején elrendezgetjük az oldalas darabokat. Hozzáöntünk kb. 1 dl vizet, lefedjük és 180-200 fokos sütőben kb. 1,5  óra alatt puhára sütjük. 
  4. Végül levesszük a tetejét és úgy sütjük tovább, míg  a husi megpirul. 





Jó étvágyat kívánok!

6 megjegyzés:

  1. Ez lesz a jövő héten. Oldalas is van, káposzta is, karácsonyra kaptam egy cseréptálat is. Még nem is avattam be. Játék van nálam. Várlak szeretettel.

    VálaszTörlés
  2. Elkészítettem és nagyon finom lett, köszönöm a receptet:)

    VálaszTörlés
  3. Remek! Csak a húsra még egy ki kömény kell nekünk.

    VálaszTörlés
  4. Remek! Csak a húsra még egy ki kömény kell nekünk.

    VálaszTörlés
  5. Remek! Csak a húsra még egy kis kömény kell nekünk.

    VálaszTörlés