Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2014. november 6., csütörtök

Sajtos rakott karfiol
























Sokszor készítek rakott ételeket, rendszerint sok sok  hússal. :) Most kipróbáltam egy hús nélküli változatot, nagyon finom lett, nem volt hiányérzetem. A gyerkőcök rajongtak érte, ők kevésbbé húsimádók, mint én :) Éva rakott zöldbabja adta az ötletet, ezúton is köszönöm neki! :)

  • 1 kisebb fej karfiol
  • 10 dkg rizs
  • 1 nagy pohár tejföl (320 g)
  • 2 tojás
  • só, bors, vaj
  • 30 dkg trappista sajt
  1.  A karfiolt rózsáira szedjük és sós vízben puhára főzzük. 
  2. A rizst puhára pároljuk, a tojásokat elkeverjük a tejfölben, enyhén megsózzuk, a sajtot lereszeljük.
  3. Egy jénai vagy más tűzálló tálat kikenünk vajjal, majd rétegezzük a hozzávalókat. Karfiol, rizs, tejföl, reszelt sajt. Sózzuk, ízlés szerint borsozzuk, majd újra jön egy réteg karfiol, rizs és tejföl. A tetejét megszórjuk a maradék reszelt sajttal és 180 fokos sütőben lefedve 20 percig sütjük. Fedő nélkül további 7-8 percig pirítjuk. 
Jó étvágyat kívánok!






7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Örülök hogy kipróbáltad, nekem is nagyon ízlett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva, nagyon ízlett, legközelebb jön a zöldbab :)

      Törlés
  2. Rizzsel még nem készítettem rakott karfiolt, de tetszik az ötlet. Finom lehet, persze JÓ sok sajttal. ;)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jó! Bár én elfogultnak számítok karfiol ügyben. Néha eljátszom azt is, hogy veszek egyet, sós lében megfőzöm és elfogyasztom csak úgy natúr. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves MJ, köszönöm! Szívemből szóltál, én is imádom. Bármikor, bármilyen formában jöhet, ettem már nyersen is...bár az nem az igazi :))

      Törlés
  4. Nagyon guszta ez a rakott karfiol. Még nem készítettem eddig, de ez most nagyon megtetszett!:)

    VálaszTörlés