Köszöntelek az oldalamon! Nagyon szeretek sütni, főzni, alkotni, megálmodni egy ételt, ellazít, kikapcsol, elvarázsol. Szeretek új recepteket kipróbálni, sokszor csak egy elképzelés van a fejemben, főzés közben alakul, formálódik, alakul a végeredmény. Rendszerint jól, mert elég hamar elfogy :) Három kamasz anyukája vagyok, fontosnak tartom, hogy minél természetesebb és egészségesebb alapanyagokat használjak. Jó böngészést és főzőcskézést kívánok! Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Verus

2014. november 22., szombat

Kókuszkrémes csokitorta



























A torta története: napokkal korábban lekváros piskótaterkecset sütöttem és a gyerekek előálltak az ötlettel, hogy legközelebb kókuszkrémmel töltsem meg. Neki is álltam és közben jött az gondolat, ha már piskóta és kókusz, legyen hozzá csoki is, és így továbbgondolva, torta lett belőle :) Nem bánták meg, elég nagyra sikerült, mivel pontos adagok nem álltak rendelkezésre, mindenből egy kicsit több lett. Maradt is néhány kanál kókuszkrém, ami már nem fért bele a tortába :) Mondanom sem kell , hogy azért kanalazva az is elfogyott. Az adagokat a tortához korrigálva írtam.

És akkor a hozzávalók: 

A tészta hozzávalóin nem változtattam, maradtam a jól beváltnál, a receptet ITT találjátok! Nem kerek, hanem téglalap alakú, sütőpapírral kibélelt formában sütöttem.

  •  1 zacskó csokipuding + 3 dl tej + 4 evőkanál cukor + 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 1,5 zacskó vaníliás pudingpor + 6 dl tej + 8 evőkanál cukor + 10 g vaj + 20 dkg kókuszreszelék
  • 2 dl habtejszín a tetejére

  1. A tortaalapot megsütjük, óvatosan kiemeljük a formából és hagyjuk kihűlni. Előszőr keresztben kettévágjuk, majd lapjára, így 4 egyforma tortalapot kapunk. 
  2. A csokipuding hozzávalóit egy kevés langyos tejjel csomómentesre keverjük, majd felöntjük a maradék tejjel és folyamatos kevergetés mellett megfőzzük. 
  3. A kókuszrém: a vanília pudingot a csokihoz hasonlóan elkészítjük. Ha már készen van a puding, még melegen hozzáadjuk  a kókuszreszeléket. Hagyjuk kihűlni, majd a vajjal habosra, krémesre keverjük.
  4. Végül a tortalapokat megkenjük először a csokipudinggal, majd erre jön a kókuszkrém, tortalap és így tovább. A tetejére tortalap kerüljön. 
  5. A habtejszínt felverjük és bevonjuk vele a tortát. Habzsák segítségével, díszíthetjük is. 



4 megjegyzés:

  1. Hogy én mekkorákat nyeltem , ahogy néztem a tortádat nagyon guszta! Nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Én szinte éppen, hogy csak megkóstoltam, a gyerekek falták fel az egészet :)

      Törlés
  2. Nagyon szép és guszta a tortád ! Pont egy kókuszkrémes tortát kerestem, mert ez az egyik ünnepi kívánság nálam. :)

    VálaszTörlés